Τετάρτη 10 Απριλίου 2013

Σύνδρομο Αsperger


      Πρόκειται για μια παραλλαγή του Αυτισμού. Επηρεάζει κυρίως την Ικανότητα επικοινωνίας & τις κοινωνικές σχέσεις του ατόμου. Ανήκει στις διάχυτες Αναπτυξιακές διαταραχές & μοιάζει με την ελαφριά μορφή του Αυτισμού.

Το σύνδρομο του Asperger το συνοδεύουν ορισμένα χαρακτηριστικά που τα συναντάμε & στον Αυτισμό. όπως :
- Δυσκολία στην Επικοινωνία & Δημιουργία Κοινωνικών Σχέσεων.
- Ελλείματα στην Αμοιβαία κοινωνική συναλλαγή.
- Περιορισμένο Ρεπερτόριο ενδιαφερόντων.
- Επαναλαμβανόμενες δραστηριότητες & Κινήσεις.
- Μονότονος & σχολαστικός τρόπος ομιλίας.

Η Διαφορά αυτής της διαταραχής σε σχέση με τον Αυτισμό, φαίνεται από την γενική καθυστέρηση στην Γλωσσική Ανάπτυξη του παιδιού η' των γνωστικών του λειτουργιών.
Τα παιδιά με Asperger έχουν φυσιολογική & βάλε νοημοσύνη ( με τη λεκτική να υπερτερεί της πρακτικής νοημοσύνης ), έχουν φυσιολογική εξέλιξη λόγου, χρησιμοποιούν νωρίς τη γραμματική στο  λόγο τους, δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον & κλίσεις στον καλλιτεχνικό τομέα & με την Κατάλληλη Υποστήριξη προχωρούν αρκετά καλά στο σχολείο.
  Η έναρξη του συνδρόμου εντοπίζεται σε ηλικία 5-8 ετών συνήθως, ενώ ο αυτισμός μπορεί να εκδηλωθεί αμέσως μετά τη γέννηση του βρέφους.

Τα αίτια του Asperger μέχρι σήμερα δεν είναι γνωστά. Πρόκειται για Νευρολογική διαταραχή. Ωστόσο συναντάται σε παιδιά με προγεννητικά & περιγεννητικά προβλήματα , που ίσως προκαλούν βλάβες στα εγκεφαλικά κύτταρα.

Μεγάλο Ποσοστό παιδιών με Asperger μπορούν να φοιτήσουν στο κοινωνικό σχολείο φτάνει να έχουν την κατάλληλη υποστήριξη & βοήθεια.
Χρειάζεται σχεδιασμός Ατομικού εκπαιδευτικού προγράμματος για τους τομείς που υπολείπεται το παιδί, καθώς επίσης συνεργασία με τους γονείς, ώστε να μπορούν να εξασκούν στο σπίτι της κοινωνικές δεξιότητες.

Προσπαθούμε Όλες μας οι Δραστηριότητες να είναι Οργανωμένες, Σταθερές & Προβλέψιμες. Οι εκπλήξεις δεν αρέσουν στα παιδιά με Asperger. Προειδοποιούμε το παιδί για πιθανές αλλαγές στο πρόγραμμα του. Τα παιδιά με Asperger θέλουν απεγνωσμένα να κάνουν φιλίες αλλά δεν ξέρουν το πώς. Γι'αυτό διδάσκουμε τους βασικούς κανόνες κοινωνικής επαφής , ''κάνουμε ζευγάρι'' το παιδί με Asperger με ένα άλλο παιδί της τάξης, ώστε να εφαρμόσουν μαζί στην πράξη την ανταλλαγή πραγμάτων , τη Συνεργασία & τη Φιλία.

Το σύνδρομο Asperger δεν Θεραπεύεται & συνοδεύει το άτομο σε όλη τη διάρκεια της ζωής του. Η πρόγνωση είναι πολύ Καλύτερη απ'ότι του αυτισμού & των υπολοίπων Αναπτυξιακών Διαταραχών .
Το παιδί με Asperger θα γίνει ένας ενήλικας με Asperger , πρέπει να βοηθηθεί να Αναπτύξει Κοινωνικά Αποδεκτούς Τρόπους Συμπεριφοράς που θα του επιτρέψουν να προσαρμοστεί στην Κοινωνία.
Αν τα Άτομα με Asperger μείνουν για πάντα εξαρτημένα Συναισθηματικά από γονείς η' συγγενικά πρόσωπα, ''κινδυνεύουν'' να αντιμετωπίζουν σε Όλη τους τη ζωή το Άγχος & την Ανασφάλεια.


Με Υγεία & Αγάπη !..

Ειδική Παιδαγωγός Προσχολικής Αγωγής για Άτομα με Ειδικές Ανάγκες
Εμμανουέλα Χαρδάκη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου