Τρίτη 2 Απριλίου 2013

Αυτισμός - Μια Συχνή Μορφή Διαταραχής της Επικοινωνίας

Ο όρος Αυτισμός προέρχεται από τη λέξη Εαυτισμός, σημαίνει ''κελισμένος στον εαυτό του''  & είναι η σοβαρότερη μορφή των Διαταραχών Επικοινωνίας.
Αποκλείει το Παιδί από το περιβάλλον, το καθιστά 'κωφό' & 'τυφλό' στα γύρω του ερεθίσματα & ανήκει στις βαρύτατες διαταραχές της Εξέλιξης.
Ο Αυτισμός είναι μία εκ γενετής διαταραχή του εγκεφάλου, που επηρεάζει τον τρόπο που ο εγκέφαλος χρησιμοποιεί τις πληροφορίες.
Εμφανίζεται στην πρώιμη παιδική ηλικία ( στους πρώτους 30 μήνες της ζωής ).
Τα Αγόρια προσβάλλονται περισσότερο από τα Κορίτσια 4 : 1 .
Πρόκειται για την ανικανότητα του Παιδιού να συλλάβει γνωστικά τον κόσμο όπως όλοι μας, και να τον δημιουργήσει με ένα σωστό κωδικοποιημένο & συμβολικό τρόπο.
Ιδιαίτερα , θίγονται οι σχέσεις του παιδιού με το κοινωνικό περιβάλλον, το παιχνίδι του, οι αντιδράσεις του σε ακουστικά η' οπτικά ερεθίσματα, στον τρόπο που κρατά το σώμα του.
Βασικά θίγεται ο τομέας της επικοινωνίας, προλεκτικής & λεκτικής.
Το Αυτιστικό Παιδί κλεισμένο ερμητικά στον εαυτό του, γίνεται ανίκανο να μιμείται, να επικοινωνεί, με νεύμα η' με την ομιλία.

ΠΡΩΙΜΕΣ ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΑΥΤΙΣΜΟΥ

- Αδιαφορία σε Ακουστικά η' Οπτικά Ερεθίσματα
- Τα μωρά είναι πάρα πολύ Ήρεμα η' πάρα πολύ Ανήσυχα.
- Διαταραχές ύπνου & σίτισης.
- Μωρά που δεν προσαρμόζονται στην Αγκαλιά.
- Παράξενα Παιχνίδια με τα Αντικείμενα.
- Αδιαφορία για τα άτομα που το περιβάλλουν , ή ενδιαφέρον για το Φώς, τη Μουσική, Μωρά παθητικά η' υπερτονικά.
- Στους 8 μήνες δεν κατανοούν , δεν δείχνουν με το δάχτυλο.
- Συχνά παρουσιάζουν Αυτοεπιθετικότητα..
- Απουσία Ομιλίας η' της Εξέλιξης της.
- Γενικά Σοβαρές Διαταραχές της Επικοινωνίας.

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ

Στον Αυτισμό τα προβλήματα συμπεριφοράς κυμαίνονται από πολύ σοβαρά έως πολύ ελαφριάς μορφής. Τα σοβαρά προβλήματα συμπεριφοράς εκδηλώνονται με τη μορφή πολύ ασυνήθιστης , επιθετικής & σε κάποιες περιπτώσεις , ακόμα & αυτοκαταστροφικής συμπεριφοράς.
Αυτοί οι τρόποι συμπεριφοράς μπορεί να είναι επίμονοι & πολύ δύσκολο να αλλάξουν.
Στην πιο ελαφριά του μορφή, ο αυτισμός μοιάζει με μαθησιακή δυσκολία. Συχνά , όμως, ακόμα & τέτοια άτομα που πάσχουν από ελαφριά μορφή αυτισμού έχουν σημαντικές αναπηρίες στην καθημερινή τους ζωή, λόγω των ελλείψεων τους στους τομείς της επικοινωνίας και των κοινωνικών σχέσεων.

ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ

Οι Θεραπαυτικές προσεγγίσεις στον Αυτισμό έχουν στόχο την κατάκτηση της επικοινωνίας & τον έλεγχο της ακατάλληλης συμπεριφοράς.
Απευθύνονται τόσο στο παιδί όσο & στους γονείς.
Η συμβουλευτική έχει σκοπό την κατανόηση της φύσης του προβλήματος από τους γονείς & την συναισθηματική τους υποστήριξη στις δυσκολίες της καθημερινής συμβίωσης με το αυτιστικό παιδί.
Μεγάλο βάρος δίνεται στην εκπαίδευση των αυτιστικών παιδιών με τεχνικές που βασίζονται σε θεωρίες συμπεριφοράς.
Εκπαιδεύονται να Αυτοεξυπηρετούνται & να Αποκτούν ορισμένες δεξιότητες.
Υπάρχει , όμως , ένα πρόβλημα για τη διατήρηση αυτών των Ικανοτήτων .
Όταν τα Αυτιστικά Παιδιά βρεθούν σε Νέες Καταστάσεις η' συνθήκες, δεν μπορούν να Αναπαράγουν αυτά που έχουν μάθει. Η δυνατότητα της λεκτικής επικοινωνίας παίζει σημαντικό ρόλο στη εξέλιξη του αυτισμού.
Γίνονται μεγάλες προσπάθειες για την απόκτηση επικοινωνίας και την εκπαίδευση στο λόγο.
Όταν αυτό δεν είναι δυνατόν να επιτευχθεί σε παιδιά χαμηλής λειτουργικότητας , προτείνεται η νοηματική γλώσσα με τεχνικές αντίστοιχες με αυτές που χρησιμοποιούνται στην εκπαίδευση των κωφών.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου